Jochen Lüders

Englisch & Sport am Gymnasium ... und ein bisschen Tango

yPads

Abitur 2012 Auf­ga­be I Com­po­si­ti­on Topic 3: A school in Glas­gow has repla­ced school­books with iPads. Wri­te an arti­cle for your school maga­zi­ne dis­cus­sing this step. (Von Quen­tin Mül­ler).

Intro­duc­tion: Recent­ly we read Cory Doctorow’s novel Litt­le Bro­ther in class. The spe­cial thing about it was that I didn’t read the prin­ted book but the digi­tal ver­si­on on an iPad that I had bor­ro­wed from a fri­end. [Beschrei­bung die­ser Lese­er­fah­rung, dann Über­lei­tung zur „school in Glas­gow“].

Main part: advan­ta­ges of iPads: small, light, easy to use, envi­ron­ment fri­end­ly, les­sons could beco­me more inte­res­ting (ani­ma­ti­ons, audio, video, new methods)

dis­ad­van­ta­ges: extre­me­ly expen­si­ve, schools have no money, who pays? What about poor fami­lies? easi­ly dama­ged, dan­ger of digis­trac­tion [+ ;-)]

Con­clu­si­on: Weig­hing the pros and cons … So why iPads? [vgl. Über­schrift +++, vgl. „wit­ty and sophisti­ca­ted tit­les“] We have books.

 

 

Zurück

Rechthörung

Nächster Beitrag

Stil- und mittellos

  1. Schö­ne Idee(n)! Dan­ke.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

Präsentiert von WordPress & Theme erstellt von Anders Norén